• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80509
+
-

معرفی 1129 پروژه سرمایه‌گذاری  در خراسان رضوی به بخش خصوصی

معرفی 1129 پروژه سرمایه‌گذاری  در خراسان رضوی به بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: به‌جز پروژه‌های انتقال آب از دریای عمان، 1129  پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در این استان به بخش خصوصی معرفی شده‌اند. به گزارش ایرنا «علی رسولیان» در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: برخی از این موارد توسط بخش خصوصی در دست اجراست و برخی دیگر در مرحله صدور مجوز قرار دارند. امیدواریم ارزش پروژه‌های سرمایه‌گذاری قابل واگذاری به بخش خصوصی در خراسان رضوی به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد. 

وی ادامه داد: توسعه سرمایه‌گذاری، توجه به فرصت‌های جدید و استفاده از توان بخش خصوصی در خراسان رضوی مورد توجه ویژه قرار دارد. در این زمینه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بهداشت، صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی در حال شناسایی هستند تا در همایش بین‌المللی اواخر بهمن ماه آتی به سرمایه‌گذاران معرفی شوند.  معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس یک بررسی کشوری 3 مانع برای توسعه فضای کسب‌و‌کار شناسایی شده که شامل غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌های مواد اولیه برای تولید، اصلاح قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی و نیز مشکل تامین مالی هستند.  

وی افزود: به منظور تامین مالی واحدهای تولیدی «کمیته مالی» با مشارکت بانک‌ها در خراسان رضوی تشکیل شد که تاکنون ۶۰ واحد تولیدی را تامین مالی کرده و بانک‌ها پذیرفته‌اند پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی را تامین مالی کنند. رسولیان به تلاش برای اصلاح رویه‌های اجرایی و قوانین زائد نیز اشاره و بیان کرد: با کمک همه دستگاه‌های اجرایی 6 فرایند در کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی اصلاح و به تصویب ستاد تدبیر استانی رسید.  

وی ادامه داد: این فرایندهای اصلاحی مربوط به صدور مجوز و موافقت اصولی ساخت واحدهای اقامتی، تفریحی، گردشگری و پذیرایی، صدور مجوز تاسیس یا بهره‌برداری واحدهای صنعتی، صدور مجوز تاسیس گلخانه، صدور مجوز تاسیس صنایع تبدیلی و غذایی در حوزه کشاورزی، صدور مجوز پرورش دام و راه‌اندازی پایانه انرژی در مرز دوغارون هستند.  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۰ فرایند قابل اصلاح در صدور مجوزهای کسب و کار در این استان با رویکرد کاهش زمان و هزینه، کاهش مراجعات مردم به ادارات و کاهش تعداد مدارک شناسایی شده که از این تعداد 6 فرایند مربوط به حوزه‌های صنایع و معادن، کشاورزی و گردشگری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید